29-4-2025

FOTO'S NK  21-6-2025 VALKENSWAARD 


28-4-2025

Geen podium

Op zaterdag 21 juni heb ik de wedstrijd voor het gecombineerde Nederlandse- en Belgische kampioenschap gereden.
Net als  in iedere wedstrijd is het podium ons minimale doel. Dit wel met het oog op een uiteindelijke hoge klassering in het kampioenschap.
Tot nu toe iedere keer overtuigend de finales bereikt maar in de finales zelf lukte het net niet door allerlei omstandigheden.
Door de combinatie met het Belgische kampioenschap was het een vol veld. Mede hierdoor werd er gestart in een 3-2-3 opstelling ipv dat we per manche op 1 rij zouden starten. Dat maakte de starts alleen maar belangrijker.
Helaas leek het deze wedstrijd of net de starts minder goed gingen. Hierdoor zat ik iedere keer midden in de gevechten wat uiteindelijk meerdere keren tot behoorlijk wat (ophangingsschade) leidde.
Veel werk dus tijdens de manches.
In de semi-finale moest ik van een vijfde plek starten tussen allemaal toppers uit het Belgische kampioenschap. Deze finale ging goed en ik heb de hele finale gestreden om de tweede positie met de huidige leider in het Duitse kampioenschap. We gingen bijna gelijktijdig over de finish. Die derde plek gaf recht op een vijfde plaats in de grote finale.
In de finale heb ik continu gestreden om de derde tot de vijfde positie. De ronde tijden waren goed maar inhalen is lastig. Een paar keer geprobeerd bij mijn voorganger (Belgisch kampioen) maar iedere keer werd de deur ruw dichtgegooid.
Een vijfde plek en beste Nederlander was het eindresultaat. Mede door dit resultaat stijg ik naar een tweede plaats in het tussenklassement van het NK.
Hopelijk vallen alle puzzelstukjes de volgende wedstrijden wel in elkaar en kunnen we wel naar het podium toe.
Volgende wedstrijd is er een voor het Belgisch kampioenschap in Maasmechelen op 12 en 13 Juli.


30-4-2025

FOTO'S EN FILM NK-DK VALKENSWAARD


19-5-2025

Bloemen bij de finish

Dit gezegde bleek voor ons helaas de waarheid in deze NK wedstrijd.
Deze NK wedstrijd werd samen gereden met het Duitse kampioenschap.
Alle manches en finales werden verdeeld over 2 dagen, daardoor werden er 4 ipv 3 manches gereden.
Met de ervaringen en de reparaties van de Rally-X wedstrijden van April stonden we vol vertrouwen aan de start.
Het werd een wedstrijd waarin alles gewoon goed ging. In alles starts die Pim maakte, zowel warm-up, tijdtraining en de 4 manches, was hij het snelste. En dan niet alleen van zijn eigen klasse maar van alle deelnemers.
Een pole-positie in de semi-finale was de beloning. En net als je denkt dat alles goed gaat, zul je  zien dat er ook op zo’n dag iets mis kan gaan. Een losgeraakte luchtfilterbak zorgde we bij de start voor dat het opschakelen niet lukte. Hierdoor lag Pim na de start op een laatste plaats met ruim 10 seconde achterstand op de eerste. Een derde plek in de semi finale moest gehaald worden om in ieder geval nog in de finale te komen. Uiteindelijk wist hij met allemaal rondes van midden 38 seconde de achterstand op de winnaar van de semi-finale terug te brengen tot 1 seconde. Maar wel op een derde plek. Die ronde tijden, ondanks de schakelproblemen zeggen wel iets over de potentie van auto en rijder. Hadden we dit kunnen realiseren tijdens de Rally-X wedstrijden dan had ook daar een goede klassering erin gezeten.
Met deze uitslag stond Pim op een vijfde plek in de grote finale.
Daar maakte hij, een misschien wel te, goede start en kon in de eerste bocht opklimmen van 5 naar 2. Helaas zat hij wel midden in het gevecht om de eerste plekken. De start is immers heel bepalend voor het verloop van de wedstrijd. De drang naar voren werd beslecht met een touche en een jump over de wielen van een van de andere deelnemers. De zandbak was helaas de finish van deze wedstrijd. Het hele weekend ging goed maar het einde van de wedstrijd resulteerde helaas niet met een win. Voor het NK nam Pim toch de punten mee van een vierde plaats.


30-4-2025

FOTO'S EN FILM RALLY-X VALKENSWAARD


28-4-2025.

leerzaam

De organisatie van de Nederlandse Rallycross is er in geslaagd weer een heel groot internationaal evenement naar het Eurocircuit te halen.
Naast het WK is de Rally-X het grootste kampioenschap. Dit kampioenschap is verdeeld in een zuid- en noord Europees gedeelte.
Alles aan dit evenement was groots aangepakt. Qua deelnemersveld, promotie, publiek etc.
Toen wij de kans kregen ons hiervoor in te schrijven hebben we het meteen gedaan.
Voor ons was deelnemen vooral belangrijk. We wisten op voorhand dat we vermogen te kort zouden komen op de vaste Rally-X deelnemers omdat die met een ander reglement rijden. Baankennis en een beetje geluk zouden mogelijk onze kansen hoog houden.
Een Rally-X wedstrijd is wel net iets anders dan een NK-wedstrijd. Tijdens de Rally-X tellen alle manches en er mag dus niets fout gaan want dan heb je meteen een hele grote achterstand in de stand voor de semi-finales. Daarnaast wordt een manche maar over 3 ipv 4 rondes gereden dus een mindere start kan meteen fataal zijn omdat de tijd om iets goed te maken of een slimme joker strategie veel kleiner is.
Deze wedstrijd was pas onze tweede in de Mygale, dus heel veel ervaring hebben we nog niet. Op vrijdag moesten we nog aan de auto sleutelen omdat bepaalde onderdelen niet eerder geleverd konden worden. De wedstrijd van zaterdag kenmerkte zich eigenlijk doordat we ‘de weg iets kwijt leekten te zijn’. Vanaf het begin klaagde Pim erover dat er iets niet klopte. Dat kon te maken hebben met het feit dat we aan de ophanging zaken veranderd hadden, bij de Rally-X je met banden uitgegeven door de organisatie moet rijden etc. Tot het einde van de dag bleef Pim geen goed gevoel houden. De derde manche ging qua ronde tijden heel erg goed totdat hij door een foutje toch veel tijd en enkele posities verloor. Misschien had er met een goede tijd nog een semi-finale ingezeten. Helaas was dat niet waar, maar de tijden gaven wel vertrouwen voor de wedstrijd van zondag.
Op de zondag hadden we grotendeels hetzelfde probleem als zaterdag. Door een touche met een tegenstander in de tweede manche moesten we een onderdeel vervangen. Door het vervangen van dat onderdeel kwamen we erachter dat er meer onderdelen van de ophanging kapot waren. Dat was een geluk bij een ongeluk. Want dat verklaarde wel de problemen die Pim al het hele weekend had over het gevoel van de auto dat niet goed was. Echter omdat er geen schrapresultaat is tijdens deze wedstrijden was er door de schade in de tweede manche en de mindere tijd daardoor, een kans op de semi-finale zo goed als zeker verloren. Gelukkig bevestigde de reparatie wel dat Pim zijn gevoel goed was geweest. Een goede derde manche in zo’n veld bevestigd wel dat we mee kunnen.
Deze onzichtbare schade heeft ons een goed resultaat in beide wedstrijden gekost helaas.
Was mooi om mee te maken. En we hebben veel geleerd. Schieten we nu niets meer mee op maar geeft wel vertrouwen voor de volgende wedstrijden.


28-03-2025.

FILM EN FOTO'S WEDSTRIJD 23-3-2025 EUROCIRCUIT


25-03-2025, (19:30)

Van 1 naar 6 in de finale

Vandaag vond op het Eurocircuit in Valkenswaard de eerste wedstrijd plaats van het NK rallycross.

Pim reed er voor het eerst met de nieuwe auto van team Allerts. Na de 2e plaats in het NK 2024 zijn de pijlen dit jaar weer volop gericht op een podium in het NK. Met de Mygale reed Pim 2x een tweede tijd in de heats. De onderlinge verschillen waren erg klein. Door deze resultaten mocht hij in de grote finale van een tweede startplaats vertrekken. Door een geweldige start kon hij als 1e de eerste bocht deelnemers. Pim kon 4 ronden de eerste plek verdedigen. Met nog 2 ronden te gaan werd de achterband van Pim's auto kapot gereden tijdens een aanval van zijn directe tegenstander. Door deze kapotte band viel hij terug naar een zesde plek in de einduitslag van deze wedstrijd.induiken. Samen met de man op de tweede plaats kon dit duo een gaatje trekken naar de overige  

Resultaten 25-03-2025 NK Rallycross



Nieuws

Feed

21-03-2025, 20:00

Pim Vlassak klaar voor openingsronde NK Rallycross Valkenswaard

Dit weekend staat Pim aan de start van het NK Rallycross in de klasse Crosscar Senior. Met een 2e plaats in het NK tijdens zijn debuutjaar in de Crosscar Senior op 17-jarige leeftijd zijn de ambities groot om...   Meer


09-02-2025, 12:10

Testdag Mygale Mettet

Op zondag 9-2-2025 eerste meters gereden in 2025. Op het circuit van Mettet samen met het team van Paul Allerts een dag kunnen rijden in moeilijke omstandigheden. Op naar de volgende test om goed voorbereid...   Meer


23-11-2024, 14:09

Pim Vlassak start NK + RallyX South Valkenswaard in Mygale

Dit jaar zullen we in een Mygale crosskart gaan deelnemen aan het NK-rallycross met het team van Paul Allerts. Daarnaast hopen we budget te vinden om ook aan de Rally-X wedstrijd op het Eurocircuit mee te doen.   Meer




 
E-mailen
Bellen